Ubytování

V Česku se podruhé hledá turistický ráj, vítěz získá marketingovou podporu

Česká republika se letos podruhé zapojila do evropské soutěže EDEN (European Destination of Excellence), jejímž cílem je nalézt nejlepší turistický cíl v rámci zadaného tématu. V letošním ročníku se bude vše točit kolem vody. Soutěž začala v pondělí, vítěz bude znám v dubnu. Oznámil to mluvčí agentury CzechTourism Filip Remenec.

„Letos se mohou přihlásit ty lokality, jejichž turistická nabídka je založena na přírodních vodních zdrojích,“ uvedl Remenec. Jako příklad dal vodní plochy, kde se provozují vodní sporty, šanci mají i lázně nebo zajímavé přírodní scenérie. Soutěž má zviditelnit především méně známá místa, takže základní podmínkou pro přihlášku je „relativně nízká návštěvnost“.

Jak připomněla koordinátorka projektu Markéta Vogelová z agentury CzechTourism, ideální kandidát by měl brát maximální ohledy na ochranu životního prostředí a komunikovat s turisty „na úrovni“. Podstatná je také dobrá spolupráce státní správy, podnikatelů a neziskových organizací. Právě poslední bod vyzdvihli porotci mimo jiné u minulého vítěze, kterým bylo České Švýcarsko.

Vítězi se dostane marketingové podpory ze strany Evropské komise a agentury CzechTourism. Pomoc obnáší například inzeráty v evropském tisku, distribuci informačních materiálů zdarma na veletrzích cestovního ruchu nebo natočení propagačního klipu. Národní vítězové tvoří celoevropskou spolupracující síť, kde si jednotliví členové vyměňují informace o udržitelném cestovním ruchu. Do projektu EDEN, který komise vyhlašuje od roku 2006, je zapojena zhruba dvacítka evropských zemí. - zdroj: COT business
 

Doporučujeme navštívit

Velmi dobré 8.0 / 10
Úžasné 10.0 / 10

Penzion roku

© FTonline s.r.o. - Všechna práva vyhrazena. | Obchodní podmínky
Webdesign pro portály
TOPlist TOPlist